Citizen Link

Link Citizen er namespace radio- og TV-udsendelser om lørdagen morgen fra 10.00 til 13.00, for 54 stationer støtter Ecuadors præsident Rafael Correa i Ecuador, gennem Ecuador statslige tv-TV og Gama TV . Den overføres fra 2007.

I Amerika, har regeringscheferne lavet flere lignende formater. Begyndende i 1930'erne med "Weekly Radio adresse" af Franklin D. Roosevelt, mange andre amerikanske præsidenter ville bruge teknologi jævnligt kommunikere med sit folk; Barack Obama i dag, som det gør i form af videoer online. I Latinamerika er et lignende format Alo Presidente radio og tv præsenteret af formanden for Venezuelas Hugo Chavez.

I sin første nummer, den time, 20 januar, 2007 Correa besvarede spørgsmål fra journalister, men i de efterfølgende programmer blev oprettet hotlines for folk til at engagere sig. Udbredelsen af ​​den første lørdag kæden stod for 53 radiostationer.

Dagen efter at være blevet indviet dette program Gualinga Monica Chuji, sekretær for Kommunikation for formandskabet erklærede, at dette program "Adlyd en ordre for folk at holde kontakt med præsidenten, og han til gengæld kender deres behov første hånd . Vi ønsker at være et horisontalt forhold, "sagde embedsmanden.

Byen tidligere kendt som link Dialog med formanden havde tre dele, som er: Dagsorden Weekly, interviews med journalister og plads videnskab og teknologi.

I løbet af programmet, er en rapport over aktiviteterne afsluttet i ugen udført af præsidenten, at nye projekter, der menes udføre såvel som igangværende projekter. Der er også præsentationen af ​​sociale aktører, der præsenterer deres tanker mod præsidenten. Også kommentere nyheden, der blev udsendt af oppositionens medier, fra deres perspektiv.

Et par gange programmet er blevet lavet fra udlandet, hvor der er store kolonier af indvandrere.

Kontrovers

Den 19 maj 2007, efter at være flere gange irettesat Correa beordret politiet til at udvise den civile påklædning udtalelse redaktør Emilio Palacio El Universo, ved at henvise til præsidentens familie i en diskussion af rent politiske spørgsmål. I samme program Ecuavisa redaktionelle direktør, Carlos Jijón, forlod plads til holdningen hos formanden; Orlando Perez og Carolina Ehlers besluttet at blive siddende indtil slutningen af ​​programmet.

Efter denne hændelse interviewene med journalister segmentet blev fjernet. Siden begyndelsen af ​​2008 sin radio TVET bliver tv-transmitteret ved at blive en audiovisuel rum. Den Jun 6, 2009 Videnskab og Teknologi-segmentet blev erstattet af ytringsfriheden og det tilhører alle.

Forrige artikel Canavan sygdom
Næste artikel Carlos de Lecea